konsultant-ślubny

Konsultant ślubny – czym się zajmuje i komu jest potrzebny?

Dzień ślubu poprzedzają zawsze miesiące trudnych przygotowań weselnych. Chcemy, aby w jego trakcie wszystko było perfekcyjne, więc całej organizacji poświęcamy zbyt dużo czasu, często kosztem naszych bliskich osób. Kim jest konsultant ślubny i jak może pomóc w planowaniu ślubu?

Na czym polega praca konsultanta ślubnego?

Konsultant ślubny to niezależny doradca wynajmowany przez Parę Młodą w celu zorganizowania i aranżacji ceremonii ślubnych oraz uroczystości weselnych. Do jego obowiązków należy wszystko to, co bezpośrednio lub pośrednio powiązane z wydarzeniem. Początkowo może się wydawać, że jest to kolejny wydatek i obciążenie ograniczonego budżetu weselnego, jednak każdy, kto skorzystał z usług wedding plannera, twierdzi inaczej. Całą ceremonię można zorganizować przy pomocy rodziców czy przyjaciół, jednak bardzo często odbywa się to kosztem relacji pomiędzy nimi oraz brakiem odpoczynku. Ciągłe zmęczenie i stres swoje apogeum będzie miało podczas wesela, a przecież miał być to czas radości i zabawy. Czasami warto odpuścić i zaufać profesjonalistom z odpowiednim doświadczeniem. Znajomości oraz cechy charakteru, jakie posiada konsultant, pozwolą dodatkowo wynegocjować jak najlepszą stawkę za zamówione usługi. W jego kompetencjach mieści się także łagodzenie ewentualnych konfliktów i koordynowanie wszelkimi pracami, ze sprawdzeniem jakości wykonanej usługi przez innych wykonawców włącznie.

O dokładnie może zrobić dla Ciebie konsultant?

  • Przygotowanie propozycji najlepszych lokalizacji przyjęcia weselnego,
  • Opracowanie motywu przewodniego uroczystości,
  • Przygotowanie listy dokumentów potrzebnych do zawarcia ślubu cywilnego lub konkordatowego,
  • Projekt ułożenia sali weselnej,
  • Organizacja oprawy muzycznej oraz konferansjera,
  • Organizacja podziękowań i upominków dla rodziców oraz gości,
  • Organizacja fotografa oraz nagrania ślubnego,
  • Organizacja fryzjera i makijażystki,
  • Organizacja lekcji tańca,
  • Organizacja noclegu dla gości,
  • Koordynacja uroczystości,
  • Kontakt z podwykonawcami.

Kiedy warto zatrudnić osobę do pomocy?

Konsultant ślubny przyda się parom, które nie mogą poświęcić dużo czasu na organizację wesela, a która potrafi być bardzo wciągająca i zajmująca. Pomoże również osobom, które nie do końca wiedzą, w jakim stylu chcieliby zorganizować ten dzień. W takim wypadku, zadaniem konsultanta będzie bliżej poznać Młodą Parę i zaproponować coś, co idealnie odzwierciedla ich zainteresowania, charaktery i upodobania. Dzięki kreatywności tworzenia, osoby profesjonalnie się tym zajmujące, są w stanie stworzyć najpiękniejsze ceremonie i spełnić najskrytsze marzenia przyszłego małżeństwa.

Usługa konsultanta ślubnego staje się coraz bardziej popularna w Polsce. Dzięki jego pomocy można bardzo precyzyjnie zaplanować całe wesele oraz spełnić nawet najbardziej skryte marzenia.